12.7.15

Pasta z bobu nie tylko do kanapek

No właśnie .. nie tylko do kanapek bo również do naleśników i modnych od jakiegoś czasu wytrawnych gofrów! Jeszcze gofrów nie robiłam, nie mogę jakoś się przemóc na takie wytrawne ale pasta całkiem fajna, mocno orzechowa więc dla koneserów tego zdrowego tłuszczu :-) Kto lubi niech robi!
Pasta z bobu z masłem z nerkowców i pistacjami
przepis własny

Składniki:
  • puszka ciecierzycy
  • 300g świeżego bobu (odłóż garść do dekoracji wierzchu )
  • 3 łyżki oliwy z oliwek + do polania wierzchu
  • sok z połowy cytryny
  • 3 łyżki masła z nerkowców (użyłam  Primavika )
  • jedna łyżka tahini ( użyłam Primavika )
  • 1/3 szklanki pistacji + do dekoracji wierzchu
  • ząbek czosnku
  • 1/2 pęczka świeżej natki + do dekoracji
  • sól, pieprz kolorowy do smaku
Zagotuj wodę z odrobiną soli w garnku, blanszuj bób około 4 minuty, następnie zalej go zimną wodą, odcedź  i przełóż do naczynia z czystą wodą  z lodem, pozostaw do schłodzenia, następnie obierz z łupinek pomagając sobie nożykiem. Ciecierzycę opłucz i odcedź, przełóż do blendera i zmiksuj razem z sokiem z cytryny, ząbkiem czosnku oraz oliwą z oliwek, jeśli masa będzie zbyt gęsta należy dolać jeszcze trochę oliwy, na końcu dodaj posiekane pistacje oraz natkę pietruszki. Masę przełóż do czystego naczynia, bób zmiksuj w blenderze na gładką masę, możesz dodać odrobinę masy z ciecierzycy, będzie łatwiej się miksować. Połącz obie masy, dodaj masło z nerkowców oraz tahinii, dopraw solą i pieprzem, wymieszaj i przełóż do czystej miseczki. Polej wierzch pasty oliwą z oliwek, połóż blanszowany bób, posyp posiekanymi pistacjami oraz natką i podawaj. Świetnie smakuje z wytrawnym naleśnikiem :-)
Smacznego!

3 komentarze:

  1. Uwielbiam bób i pastę z bobu też sobie zrobiłam. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wytrawne gofry były kiedyś w W-wie w takiej małej gastronomii i zwały się "pizza" - były bardzo dobre :))
    Wspaniała musi być taka pasta, kiedyś ją zrobię, bo lubię bób...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji