9.1.15

Orientalne śledzie na Wigilijnym stole

Bożonarodzeniowe śledzie orientalne
przepis własny

Składniki: 

  • 200g filetów śledziowych matias
  • klika liści kaffiru
  • 2 plastry cytryny
  • duża cebula
  • ½ łyżeczki świeżo startego imbiru
  • łyżka płynnego miodu najlepiej wielokwiatowego
  •  ½ szklanki dobrej jakości oliwy
  • otarta skórka oraz sok z jednej cytryny
  • otarta skórka z jednej mandarynki
  • sok z 5 mandarynek
  • sól, pieprz, papryczka chili.
Przygotowanie: 
Śledzie pokroić na niewielkie kawałki, cebulę pociąć w piórka, miód zmiksować z olejem, imbirem, chili, sokiem z cytryny, mandarynki oraz otartymi skórkami. Doprawić solą i pieprzem. Na dnie słoja wyłożyć piórka cebuli, jeden liść kaffiru, plaster cytryny i następnie ułożyć warstwę pokrojonych śledzi i zalać je marynatą, postępować w taki sposób do wykończenia składników pomijając cytrynę, która powinna znaleźć się na wierzchu słoja. Słoik ze śledziami dobrze zamknąć i wstawić przynajmniej na 3 dni do lodówki.


4 komentarze:

  1. Super się prezentują i świetne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś nie jem śledzi w Boże Narodzenie ale tak w ogóle kiedyś sobie takie zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wygląda! Ostatnio zrobiłam w pomidorach i w podobnej stylistyce :) :) będę zaglądała tu częściej :) Pozdrawiam!

    Zapraszam również na mojego bloga: http://passionatanyprice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji