17.7.14

Ogóry ... kiszenie czas zacząć !

Idealny czas na zamykanie przetworów w słojach... dziś u mnie ogórki, które przygotowywał Rafał. Jakoś w tym roku udało mi się wrzucić dobroci do słoików i zamknąć je na "czarną" godzinę..były już marynowane szparagi, ostre papryczki, dżem truskawkowy zakrapiany czerwonym winem,  i będą jeszcze konfitury z jagód.. wiśni..moreli :-) tak sądzę! Możecie również podejrzeć papryczki faszerowane serem  z poprzedniego roku oraz przepyszne pieczone pomidory , które polecam szczególnie bo są pyszne!
Ogórki kiszone
przepis własny

Składniki:
  • 2kg ogórków
  • 4l wody
  • 3 łyżki soli
  • łyżka gorczycy
  • chrzan, koper, czosnek (według uznania) 
  • chili (centymetr na słoik)
Gotujemy wodę z solą i gorczycą . Ogórki zalewamy lodowatą wodą na jedną godzinę, po czym układamy w słoikach dokładając odpowiednią ilość chrzanu,kopru, czosnku oraz paseczek chili.
Zalewamy letnim płynem, przykrywamy dociskając spinki tak by usłyszeć odgłos zatrzasku.
Pasteryzujemy 3-5 minut.
Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Super blog !! Ja serdecznie zapraszam do mojego nowo otwartego :) http://kindofcake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. W takich słoikach to ja bym mogła zakisić wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  3. w życiu nie pasteryzowałam ogórków kiszonych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychota :)

    Zapraszam do mnie na kurczaka po hawajsku!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji