10.7.14

Knedle z jagodami i sosem winno jagodowym

Czas owocowy mi sprzyja :-) były już leniwe z truskawką i sosem miętowym w tym roku to i powinny być knedle, użyłam jagód, ponieważ truskawek prawie już koniec chociaż gdyby się uprzeć to pewnie by się jeszcze gdzieś znalazły! moje knedle polałam sosem winno jagodowym, wspaniały orzeźwiający smak, bardzo je polecam w wersji dla dorosłych :-) wisienką uwieńczyłam mój jagodowy talerz i wszystko szybko łakomie zjadłam!dokładnie tak! dwie porcje..jedna dla mnie, druga dla niego po 8 knedli... było co jeść! Zapraszam i polecam :-)
Knedle z jagodami
przepis własny

Składniki:
  • 500g ugotowanych ziemniaków
  • 250g mąki pszennej
  • 2 łyżki maki ziemniaczanej
  • jajko
  • łyżeczka płaska soli
  • jagody
  • cukier
  • 1/2 szklanki czerwonego wytrawnego wina
  • odrobina płatków migdałowych
  • kilka wiśni do dekoracji
Ziemniaki ugotowałam dzień wcześniej i udusiłam jeszcze ciepłe, odstawiłam do następnego dnia. Kolejnego dnia dodałam mąkę, jajko, sól i ugniotłam dobrze ciasto. Jeśli ziemniaki mają grudki należy je przecisnąć przez praskę lub maszynkę do mięsa, powinny mieć gładką konsystencję, inaczej będą nieładne! Po wyrobieniu ciasta rozwałkowałam je na oprószonym mąką blacie i wykroiłam kółka szklanką na które nakładałam po łyżce jagód, trzymając pierożek w dłoni zawijałam boki do środka zlepiając je tak by powstała kulka. Jeśli wyjdzie nieforemna możecie postąpić tak jak z bułkami czyli lekko je podbić pod spód, jednak przy knedlach liczy się delikatność dłoni szczególnie przy tych nadzianych jagodami :-) Gdy już ulepicie wszystkie kulki, wstawcie wodę lekko osoloną i partiami wrzucajcie kulki na wrzątek.
W tym czasie do rondelka wrzucić garść jagód, dosłodzić do smaku, dodac wino i przez chwilę gotować aż odparuję nieco płyn. Ugotowane knedle przełożyć na talerz, polać sokiem jagodowo winnym, udekorować miętą, migdałami i wiśnią,  od  razu podawać.
Smacznego :-)

4 komentarze:

  1. Oj jak ja dawno takich nie jadłam już nie pamiętam kiedy....


    Zostaję u ciebie na dłużej :)
    Zapraszam do mnie przy okazji.

    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglądają :) Zapraszam do mnie :)
    smaakowicie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O mamo,jak się nie zakochać?.Cudne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji