24.1.14

Platan & bakłażan = idealna Vege kolacja :)

Obok platana nie da się przejść bez rumieńca na twarzy:) Rafał wyciągnął rękę i chwycił dwa worki.. ja uznałam, że może lepiej jeden na próbę i tak zostało... babsko męska decyzja, szybko, zwięźle i na temat! Okazuje się, że i w kuchni z platanem jest szybko... to było krótka piłka...wujek Google...z czym to się je... lodówka i szafka ze słojami. Co znalazłam było moje:) ponieważ bakłażany uwielbiam na słodko to obstawiałam miód, chili, pastę z czarnej fasoli, czosnek, odrobina bulionu, oliwy i trawę cytrynową drobno posiekaną..to jest to czyli kolacja jakiej dawno nie jadłam a miało być, że jemy do godziny 18:00 ...wyjątkowo przekraczam limit czasowy i jem:)
Platan & bakłażan w pikantno słodkim sosie z czarnej fasoli
przepis własny

Składniki: na 2 porcje
  • jeden spory bakłażan
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 platany
  • łyżka pasty z czarnej fasoli
  • 3 łyżki miodu 
  • chochla bulionu
  • 3 łyżki oliwy rzepakowej
  • 1 łyżeczka pasty sambal 
  • jedna łodyga świeżej trawy cytrynowej
Do garnka włożyłam pastę z fasoli, sambal oraz olej, podsmażyłam około 3 minut, dodałam bulion, pokrojony w dużą kostkę bakłażan oraz platan, drobno posiekaną trawę cytrynową i czosnek przeciśnięty przez praskę. Zawartość garnka polałam miodem i dusiłam 15 minut do czasu aż bakłażan stał się miękki. Zjadłam z pajdą chleba:) Smacznego!

4 komentarze:

  1. Genialne!!!! Muszę spóbować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wyjątkowo apetycznie! I skąd ja teraz wezmę platany... Niedobra kobieto ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy pasta z fasoli jest niezbędna? Nie mam takiej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji