17.10.13

Zapiekanka ryżowa z jabłkiem i cynamonem

Najzwyklejsza zapiekanka z jabłkiem, cytryną i cynamonem to smak mojego dzieciństwa...babcia gotowała taki słodki obiad gdy chodziłam jeszcze do szkoły podstawowej, co prawda ryż był gotowany na mleku i bardzo kleisty ale jakże smaczny, z masełkiem, rozpływający się w ustach...babciu dziękuję, że mogę Ciebie wspominać :) U mnie wersja trochę inna niż babcina...zapiekanka z brązowego ryżu gotowanego na wodzie ale za to przełożona masełkiem i zwieńczona gęstą, kwaśną śmietaną :)
Zapiekanka ryżowa z jabłkiem i cynamonem
przepis własny

Składniki:
  • 2 torebki brązowego ryżu (200g) użyłam firmy Kupiec  
  • 1 kg kwaskowych jabłek
  • 150g masła startego na płatki
  • cynamon ( opcjonalnie )
  • 6 łyżek cukru trzcinowego
  • gęsta kwaśna śmietana 
 Ryż ugotować na sypko bez soli. Wycisnąć sok z cytryny do naczynia, obrać i pokroić w kostkę jabłka które wrzucić do soku z cytryny (nie ściemnieją ) Zetrzeć masło na płatki (wiórki )
Na dno foremki do tarty wyłożyć płatki masła, posypać dwiema łyżkami cukru, nałożyć ugotowany ryż, jabłka, posypać kolejnymi dwiema łyżkami cukru, opcjonalnie dla smaku cynamonem i ponownie masło, ryż, jabłka, cukier, cynamon i na końcu masło. Zapiekać w rozgrzanym piecu do 170' C przez 15 minut Po upieczeniu kroić na talerze i udekorować kleksem kwaśnej śmietany.
Pychota:)

6 komentarzy:

  1. jeden z ulubionych smaków dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pycha :) Cudownie domowy deser :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To smak także mojego dzieciństwa :) Mama czasem lubiła osłodzić mi obiadową porę takim daniem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo jakie ładne zdjęcie! Bardzo apetyczne :)

    www.domowe-wypieki.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji