6.10.13

Łazanki w śmietanowym sosie kurkowym zakrapiane wytrawnym cydrem

Długo to trwało ale w końcu spróbowałam łazanek  Belli, które otrzymałam w paczce od Smaki Południa ... w zasadzie łazanki podaje się z kapustą i grzybami... oj, dawno nie jadłam i gdyby policzyć to chyba ostatni raz na wakacjach z moją babcią w Międzyzdrojach a było to gdy miałam 12 lat...czas ucieka niemiłosiernie aż strach myśleć o tym co jadło się wstecz bo to raczej przerażające, że taki kawał czasu temu! aż nieprawdopodobne, że nie jadłam tyle lat łazanek no ale za to zakochałam się w innych daniach, innych makaronowych sosach np tym klik .
Moje dzisiejsze łazanki były zakrapiane wytrawnym cydrem, całkiem nieźle się komponował z lazurem, ładny żółty kolor makaronu wskazywał na dużą zawartość żółtek i pięknie prezentował się w talerzu. Na szczęście jest jeszcze jedna paczuszka, którą pochłonę w kolejny Weekend... mam już nawet pomysł na serwowanie:) A Was zapraszam na przepis..; skromny, zwyczajny, niekłopotliwy i bardzo smaczny. Miłego końca niedzieli życzę :)

Łazanki w śmietanowym sosie kurkowym zakrapiane wytrawnym cydrem
przepis własny

Składniki:
  • 250g makaronu łazanki firmy Belli
  • 400g kurek
  • 250ml śmietanki 36%
  • 100g sera pleśniowego lazur
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki wytrawnego jabłkowego cydru 
  • sok z połowy cytryny
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • kilka gałązek rozmarynu i tymianku
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • sól, pieprz do smaku
Makaron ugotować al dente, odcedzić i spryskać oliwą by się nie skleił.
Masło stopić na patelni, dodać pokrojoną cebulę i wyciśnięty praską czosnek, delikatnie przesmażyć, następnie dodać grzyby, sok z cytryny, cydr, zioła i przyprawy... smażyć do miękkości.
Gdy grzyby zmiękną dodać śmietanę i pokruszony lazur, chwilę gotować do uzyskania konsystencji sosu, dodać  ugotowany makaron i dobrze wymieszać zawartość patelni. Przełożyć na ciepłe talerze, udekorować lazurem i ziołami. Smacznego:)

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł na łazanki - na pewno spróbuję, choć na tradycyjne też mam ogromną ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za klasycznymi łazankami nie przepada, ale takie cudo to ja bym chętni wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji