6.9.13

Urodzinowy tort

Pierwszy mój tort dekorowany masą cukrową, pierwszy z tęczowym biszkoptowym spodem, pierwszy pracochłonny, pierwszy dla którego się poświęciłam ale warto było, miło było obserwować każdy wykonany element, czekanie na kolejny etap, wałkowanie w strachu masy cukrowej, której nie znałam i nie miałam pojęcia jak się zachowuje, jak szybko ją rozwałkowywać by nie stwardniała, obawa przed smakiem kremu czy oby właściwy bo o kaloriach nie myślałam! raz nie zawsze bo przecież na tę wyjątkową okazję no i gdyby nie Kasia, która pięknie narysowała kota, wycięła a potem starannie wykroiła z masy cukrowej :) Dziękuję Kasiu - masz zdolności, jak dobrze że tam byłaś:) Dziś wiem, że zakochałam się w tortach i cholernie chciałabym wykonywać je profesjonalnie jak zawodowiec ale też wiem, że to cholernie długa droga, mnóstwo czytania co, jak i gdzie ale Małgosie się nie poddają i fachowcami zwykle zostają...tak mi się rymnęło:) A oto tort.
Urodzinowy tort
pomysł własny

Składniki: na biszkopt (robiłam z 2 porcji )
  • 12 jaj
  • 550g cukru
  • 440g mąki pszennej
  • 80g mleka
  • 120gmasła
  • 4 kolory barwnika
Rozgrzewamy piekarnik do 180'
Jaja zmiksować z cukrem na puszystą masę, mąkę przesiać, mleko i masło razem stopić i odstawić do schłodzenia. Gdy nasza masa jajeczna będzie bardzo dobrze ubita dodajemy powoli partiami przesianą mąkę i delikatnie mieszamy szpachtułą od dołu w górę, następnie dodajemy w dwóch turach stopione masło z mlekiem i również delikatnie mieszamy od dołu w górę. Masę dzielimy na 4 części, do każdej dodajemy odrobinę barwnika i mieszamy tylko do połączenia się masy z kolorem. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 20 minut.

Składniki: na krem ( którym przekładałam )
  • 500g mascarpone
  • 1/2 l ubitej kremówki
  • sok z dwóch cytryn
  • 1/2 szklanki cukru pudru
 Mascarpone zmiksować z cukrem, dodać cytrynę a następnie ubitą kremówkę, którą bardzo powoli mieszać z resztą składników.

Składniki: na krem maślany z tej strony klik 
Składniki: na białą masę cukrową z tej strony klik



22 komentarze:

  1. ŚLICZNY!!! Gratuluję dorosłej córki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny:) na pewno się napracowałaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak na pierwszy raz to tak, napracowałam się ale to z niewiedzy, że można zrobić taki tort o wiele szybciej:) kolejny bedzie mega prosty!

      Usuń
  3. jest wspaniały! :) i środek z tymi pastelami też jest piękny :) aż zazdroszczę Twojej córce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Małgosiu, przepiękny ten tort, jak dzieło sztuki :) Życzę, żeby Ci się marzenie spełniło i zgadzam się, Małgośki nie mogą się poddawać :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny tort! To chyba nie urodziny córki, jak napisała moniazo, raczej siostry lub Twoje + VAT :) Wszystkiego najlepszego dla jubilata!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm juz za rok czwóreczka z przodu:)

      Usuń
    2. Nie powiedziałabym, myślałam, że jesteś przed trzydziestką :) To jesteśmy w podobnym wieku :)

      Usuń
    3. a widzisz...maseczki jednak działają :) hehe a tak na serio to nie pamiętam kiedy używałam bo w ogóle kosmetykowa nie jestem!

      Usuń
  6. Gosiu, cudny ! Moja córa ma za rok 18-tkę, ale chyba nie uda mi się Ciebie doścignąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co tam się nie uda:) to nie jest takie trudne na jakie wygląda:)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. nie, no bez przesady ..ale całkiem ładny jest:)jak na pierwszy raz to niezły

      Usuń
    2. eeee wiem co piszę ?:D, jeden z piękniejszych tortów jakie widziałam , zachwycający

      Usuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie! Ja uwielbiam torty, ale niestety mam dwie lewe ręce jeżeli chodzi o wypieki i zabawy w kuchni! Może to i dobrze, bo wtedy jadłabym tylko słodycze jakie bym wypiekała ;) Ja zawsze zamawiam torty w sklepie e-torty.pl na każdą okazję i zawsze jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji