22.7.13

Sałatka z grillowaną cukinią i mango

Kolejna extra sałatka w idealnej kompozycji o idealnym wyglądzie... zakochałam się w niej.
Trzydniowe wolne od pracy daje mi moc i energię nie mówiąc o twórczości:) Działo się strasznie dużo więc będę zarzucać Was kolejnymi przepisami i jak dobrze pójdzie tworzyć kolejne i kolejne! Zaczynam myśleć już o Restaurant day, w którym myślę wziąć udział więc testuje i stwierdzam na tę chwilę, że jest to beczka przepisów bez dna... nadzieja by się nie rozmyślić :) bo przecież mogę wybrać tylko kilka pozycji do menu a z wyborem są trudności... jeśli się już zdecyduję na bardzo poważnie to wszystkich chętnych zapraszam oczywiście do odwiedzenia stołu Smaków :) szczegóły  podam wkrótce!

Sałatka z grillowaną cukinią i mango
przepis własny

Składniki: na sałatkę
  • jedna cukinia
  • jedno mango
  • mix sałat ( u mnie tradycyjnie z burakiem )
  • kilka koktajlowych pomidorków
  • prażone pestki dyni
Dresing:
  • 3 łyżki oleju lnianego
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • 1 łyżeczka słodkiego wina Mirin
  • 1 łyżeczka leśnego miodu
  • sok z jednej cytryny
  • posiekany 2 cm kawałek czerwonej chili 
  • odrobina soli i pieprzu
Wszystko bardzo dokładnie wymieszać w słoiku i odstawić.
Cukinię pokroić obieraczką na plastry, grillować bez soli by nie puściła zbyt wiele soku.
Obrać mango i również obieraczką pociąć na plastry. Na talerzu ułożyć sałatę, grillowana cukinię zawinąć na widelcu w rulon i ułożyć na sałacie, dodać pokrojone pomidory na połówki oraz plastry mango, posypać prażonymi pestkami dyni i skropić przygotowanym dresingiem.
Smacznego:)

15 komentarzy:

  1. Mniam, az sie oblizalam na sam widok :) Uwielbiam letnie salatki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności, co ja Ci będe pisać, zresztą jak zawsze :) To ja też muszę zacząć myśleć o menu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no akurat czasem mi się udaje smakowe zestawienie:) i to właśnie jest pyszne:)

      Usuń
  3. Wygląda świetnie. PYSZNOŚĆ!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak cukinia! W tej wersji pewnie tez skradłaby moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a liczysz już ile dań skradło Twoje serducho? bo ja już zaprzestałam hehe

      Usuń
  5. Aaaaale piękny talerz! Aż się rozmarzyłam :-)

    Z pozdrowieniami,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda i brzmi absolutnie przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała. Zapisuję sobie, tylko chyba muszę cukinię zrobić w piekarniku (?) bo nie mam grila ani patelni grilowej- Jak myślisz?

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny talerz:)
    Sałatka wygląda tak pięknie, że szkoda jej jeść :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji