13.3.13

Tagine z soczewicy, cieciorki, bakłażana i pomidorów

Moje najulubieńsze danie! lekkie, zdrowe, pachnące kuminem i miętą...mogłabym je jeść i jeść i nawet Rafał się skusił :) Kuchnię arabską lubię za to, że jest oryginalna, równie prosta jak turecka, przygotowuje się ją bardzo szybko i przy tym można użyć prostych i tanich składników, mnóstwo warzyw, często owoców morza ( one już nie są tak tanie ) a większość potraw tej kuchni jest lekkostrawna. Pamiętam jak byłam na wakacjach w Egipcie, w naszym hotelu  dwie części były przeznaczone na posiłek - dół i góra, która różniła się odmianą posiłków. W jednej można było zjeść potrawy europejskie a w drugiej typowo arabskie. Oczywiście najpierw była moja kolej jedzenia w części dolnej, arabskiej...zajadałam się pysznymi pomidorami faszerowanymi czosnkiem - rewelacyjne były! bakłażanami i owocami morza a biedy Rafał czekał aż spróbuję wszystkiego po trochu by wejść na jego europejską górną część :) On zażerał się mięsiwem na patykach a ja wcinałam warzywa doprawione tak jak nie byłam wstanie zjeść nigdzie indziej, nawet w domu. Najchętniej kolejne wakacje spędziłabym właśnie tam!

Tagine z soczewicy, cieciorki, bakłażana i pomidorów
przepis własny

Składniki:
  • 1 szklanka czerwonej soczewicy
  • 1 puszka cieciorki 
  • 1 bakłażan
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • 3 ząbki czosnku
  • świeżo zmielony kumin - opcjonalnie...ja dałam sporo!
  • świeża mięta
  • sól, pieprz, chili
Przygotowanie:
Soczewicę ugotować w osolonej wodzie, którą następnie przecedzić przez sito i odstawić. Czosnek przecisnąć przez praskę, wrzucić do garnka z pomidorami i podgrzewać. Bakłażan pokroić w kostkę, posolić i dodać do pomidorów, gdy zrobi się miękki dodać ugotowaną soczewicę i cieciorkę, doprawić kuminem i resztą przypraw, przełożyć na miseczki i posypać świeżą miętą.
Podawać gorące!
Smacznego!
Dodaję do akcji:
(III Festiwal Kuchni Arabskiej

23 komentarze:

  1. Połączenie składników - pierwsza klasa! Mam wszystko prócz cieciorki, więc chyba dziś na obiad uproszczona wersja Twojego dania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gosiu, świetne smaki i trafiają w mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne smaki, lubię tak! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, ale w tym konkretnym wydaniu. z owocami morza.. cóz nie jestem fanką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie u Ciebie znowu, chętnie bym zjadła takie aromatyczne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawe danie, wygląda pysznie i masz ładne talerze:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja uwieeelbiam bakłażany :D Aromatycznie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie dania! A talerz jest przecudny! :)
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gosiu, porywam całą miseczkę wraz z zawartością :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a woda po soczewicy do czegoś nam sie przyda?:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji