1.1.13

Obiad z woka Neoflam :)

Przygotowałam dziś wspaniałe danie z nowego, pięknego woka, którego otrzymałam od firmy Neoflam, mój niestety dawno już zardzewiał, przyda się za to do czegoś innego a ten ceramiczny posłuży mi długo, długo - wiem, bo wygrałam kiedyś w konkursie patelnię ceramiczną co prawda innej firmy i idealnie się spisuje. Naczynia ceramiczne z powłoką Ecolon są bezpieczne a nawet ekologiczne więc może wkroczę w kierunek zdrowego odżywiania :) ponadto naczynia te się nie wybrzuszają i nie odkształcają podczas użytkowania jak mój stary wok :), mają różną grubość dna oraz boków co powoduje, że optymalne wykorzystanie ciepła podczas nagrzewania się naczynia.
Najważniejsze jednak dla mnie samej jest fakt, że naczynia ceramiczne nie łuszczą się, nic nie odpada podczas gdy smażę nawet na wysokim ogniu, natomiast zwykłe woki z powłoką niby teflonową są zwyczajnie oskubane i śmię wierzyć, że odpryski znalazły się w naszych daniach i brzuszkach! Podoba mi się również to, że brudnej patelni czy woka nie trzeba specjalnie jakoś szorować, nawet nie jest to wskazane. Ja zostawiam wok zalany wodą z płynem, zjadam obiad i przecieram zwyczajnie miękką stroną gąbki i tyle. Patelnie, woki, gary z tej powłoki są po prostu rewelacyjne :) a teraz zobaczcie co upichciłam! Coś co lubię najbardziej ! Grzyby, które użyłam to pochwiaki wielkopochwowe, które wyglądają jak trujące, mają kształt kulki, są miękkie i po przekrojeniu dopiero widać strukturę małego grzybka. Zbierane są jako młode grzybki jeszcze nieotwarte stąd nazwa pochwiaki, rosną w słomie ryżowej w Tajlandii i według mnie nie mają konkretnego smaku, pachną trochę jak pieczarki.
Kurczak z grzybami Straw Mushroom
mojego przepisu

Składniki:
  • 400g pochwiaków
  • 200g pieczarek 
  • 2 filety drobiowe
  • 1 czerwona papryka
  • 1 duży ząbek czosnku
  • sok z jednej limonki
  • 1 cm świeżego imbiru
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 3 łyżki Mirinu
  • pieprz cayenne 
  • odrobina chili
  • dymka lub jasna część pora
  • olej

Przygotowanie:
Mięso pokroiłam na paski, wymieszałam z mąką kukurydzianą, cukrem, czosnkiem, imbirem i sosem sojowym, odstawiłam na 30 minut. Paprykę pokroiłam w paski, pieczarki na ćwiartki i pochwiaki na plastry.
Rozgrzałam w woku olej ( ok 2 łyżek ) wrzuciłam marynowane mięso i często przewracając smażyłam do miękkości. Dodałam warzywa, grzyby, sok z limonki i Mirin dalej smażąc, doprawiłam pieprzem, chili, dodałam na końcu por, wymieszałam i podałam z jasminowym ryżem.
Smacznego :)

11 komentarzy:

  1. Przydałby mi się nowy, bo ten, który mam nadaje się już na śmietnik:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaję, że nawet nie wiedziałam, że Neoflam ma w swojej ofercie woki. Pyszne wyczarowałaś szybki obiad!

    OdpowiedzUsuń
  3. mój stary wok też się "zdarł" i wylądował w śmieciach, a dania z woka uwielbiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wok mojej mamy też się zdarł niestety, ja swojego na wyposażeniu studenckim niestety nie posiadam, a przydałby się ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis, super wok, cudne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji