10.1.13

Kababi

Kababi to tradycyjna potrawa Gruzji, która zwana jest również jako lula - kebab i można ją jadać w różny sposób np: zawijając w cienki ławasz i jeść rękami  - to taki placek bardzo podobny do pity.
Kababi przygotowuje się z trzech różnych mięs jagnięciny, baraniny i wieprzowiny. W kuchni Kaukaskiej dominuje owoc granatu, który często wykorzystywany jest jako zamiennik octu a także do przygotowywania najprzeróżniejszych sosów czy kiełbasek w naturalnej osłonce zwanej kupatami :) fajna nazwa!

Kababi
źródło: "Kulinarny Kauka"

Składniki:
  • 500g mielonej wieprzowiny
  • 500g mielonej wołowiny
  • 800g cebuli
  • 1 jajko
  • 1 strączek zielonej ostrej papryki
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 30g pasty ze śliwek tkemali
  • 1 łyżeczka mielonych suszonych nasion bazylii, mięty, oregano i kminku
  • sól
Przygotowanie:
Tklapi rozdrobnić i zalać 50-70 ml ciepłej wody
Część cebul i czosnek zmielić. Zieloną ostrą papryczkę oczyścić z nasion i drobniutko poskroić.
Wymieszać oba rodzaje mięs, dodać jajko, suszone przyprawy, czosnek z cebulą i sól ( według uznania ), pokrojoną zieloną papryczkę i pastę tklapi ( ja pominęłam ).
Całość wymieszać i formować podłużne kotlety długości 15-20 cm.
Obsmażać na patelni grillowej, przed smażeniem nadziać na drewniane szpikulce do szaszłyków. Gotowe kababi wyłożyć na talerz i posypać pokrojoną zieleniną ( kolendrą i pietruszką ) oraz pestkami granatu.
Smacznego!

15 komentarzy:

  1. nie miałam krzty pojęcia o gruzińskiej kuchni do tego momentu :)
    pozdrawiam,
    Szana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, to by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię takie inne mielone na patyku:) wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś miałam kolację light, a to mięso na patyku wygląda tak apetycznie....


    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też miałam light ale cały dzień bo pracowałam 12h i jadłam jedynie jeden mały posiłek:)

      Usuń
  5. nomnomnomnomnomnom :) Super! Uwielbiam takie smaki, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajowe są, marzy mi się odwiedzenie Gruzji, mam nadzieje że długo na to nie będę musiała czekać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji