7.12.12

Makdoûss czyli nadziewane bakłażany orzechami i czosnkiem

Idealna sprawa na prezent, choć ja niestety zrobiłam tylko słoiczek dla siebie z powodu zauroczenia się przepisem i ciekawości smaków :) Są pyszne tak jak pisała Ewelina ale im dłużej stoją tym są aromatyczniejsze. Zamknęłam w słoju sześć sztuk mini bakłażanów na 14 dni:) po 5 dniu oczekiwania otworzyłam i były dobre ale nie tak smaczne jak dziś! Mięciutkie i pachnące, czosnek nie jest już tak ostry jak w dniu piątym i przegryzł się z orzechami - pyszne Wam powiadam i zachęcam do przepisu:)
Skopiowałam, niczego nie zmieniałam, nie chciało mi się pisać :)





Makdoûss - nadziewane bakłażany: 
Cytuję za Anoushką

Składniki:
8 niewielkich, jędrnych bakłażanów
200 g włoskich orzechów
10 ząbków czosnku 
pół łyżeczki chili
pół łyżeczki papryczki z Espelette (lub innej łagodnej i aromatycznej papryki)
sól
oliwa z pierwszego tłoczenia
zielona pietruszka

 Przygotowanie:
Dokładnie umyć bakłażany. Oberwać ogonki wraz z resztkami liści. Nie odkrajać! W przeciwnym razie bakłażany będą nasiąkać wodą w czasie gotowania, a tego chcemy za wszelką cenę uniknąć. 
Wrzucić bakłażany na gotującą się wodę i gotować około 20 minut, często je obracając. Ponieważ nie mam wielkiego garnka, gotowałam bakłażany w 2 partiach.
Ugotowane bakłażany przełożyć na sitko i zostawić do obcieknięcia i do ostudzenia na około godzinę. Każdego bakłażana naciąć wzdłuż nie rozcinając go końca tworząc głęboką kieszeń. Oprószyć kieszeń solą. Na blasze do pieczenia ustawić kratkę i ułożyć na niej bakłażany. Na nich położyć tacę, lub deskę do krojenia i obciążyć dużym garnkiem wypełnionym wodą i zostawić na minimum 12 godzin.
Przygotować nadzienie. Orzechy grubo poszatkować. Czosnek obrać i bardzo drobno poszatkować. Wymieszać, dodać chili i papryczkę. Posolić.
Gdy bakłażany pozbędą się już całej wody, rozchylić delikatnie nacięte kieszenie i wypełnić je farszem z orzechów i czosnku. Ponownie zamknąć kieszenie. Docisnąć i ułożyć w czystych, suchych i wysterylizowanych słoikach (sterylizować w piekarniku w temperaturze 120°C prze 30 minut).
Zalać oliwą, zamknąć, wstawić słoiki do lodówki na ok 5-7 dni :)

27 komentarzy:

  1. prezentują się bosko:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak się zastanawiam właśnie, jak to się stało, że nie mieszkam w Alzacji? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo to było pyszne! Jak znajdę w sklepie małe różowe to na pewno je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noo to prawda, że są pyszne! na prezent dla kogoś idealne...gdybym to ja wiedziała:)

      Usuń
  4. Ojej jak wspaniale wyglądają. Jestem zachwycona przepisem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie, też się na nie szykuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak malowane :) Na zdjeciach wygladaja na ogromne :))

    OdpowiedzUsuń
  7. No nie wytrzymam! Wspaniale zdjecia, az mi slinka pociekla.

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają cudnie, jak skórzane sakiewki pełne cudnego nadzienia!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skórzane powiadasz? hmm, może i faktycznie tak wyglądają, muszę się przypatrzeć!

      Usuń
  9. ja z daleka myślałam, że to coś czekoladowego... a tu bakłażany. A przepis jest bardzo intrygujący ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ciekawe jak smakowałyby bakłażany z czekoladą:) kiedyś czytałam, że są smaczne ale nie pamiętam na którym blogu:)

      Usuń
  10. Ale piekne jest to pierwsze zdjecie! Cudo! Polaczenie orzechow i baklazana musi byc nieziemskie :) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no faktycznie, pierwsze lepsze niż drugie ;) hehe a bakłażany są pycha!

      Usuń
  11. Jej, wygląda genialnie! Zrobię na pewno :) Pewnie też będę testować wraz z upływającymi dniami, bo jestem strasznie niecierpliwa ;)
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób, zrób i jak będziesz wyjadać w ciągu oczekiwania to radzę zrobić więcej :)

      Usuń
  12. Wygląda bosssko ! I na pewno tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są bardzo dobre, ja lubię takie cuda i robię je dla samej siebie bo w domu nikt a nikt nie jada:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji