16.11.12

Pasztet warzywno mięsny z kaszą jaglaną

Pasztet zrobiłam z ugotowanych warzyw, odrobiny mięsa mielonego i kaszy jaglanej, zaostrzyłam mu smak hot chili i podałam mamie na kawałku mojego pieczonego chleba :)
Wiecie jaka była reakcja? prawie się udusiła uważając, że jest ostry choć nie omieszkała zabrać sporego kawałka do domu to zaczęłam się zastanawiać jak to jest z tą jej ostrością? może myślała, że ja jedząc zrobię sobie krzywdę to wolała zabrać a może pomyślała, o moich dzieciach, że chce je otruć a tu nici bo dzieciom bardzo smakowało, moja krew! wiedzą, że ostre musi być dobre :) Oczywiście do przygotowania tego pasztetu wzięłam pod uwagę kaszę jaglaną otrzymaną w paczce od Kupca zatem to kolejna propozycja na wykorzystanie bardzo smacznej kaszy, która często nie jest lubiana np przez dzieci no i również okazuje się przez moją mamę, która do ów kaszy chyba się przekonała :) a ponieważ kasza się jeszcze ostała, zrobię z niej coś jeszcze :) W Zakopanem jest taka fajna restauracja Dobra Kasza Nasza w której przewyższają  dania na bazie różnego rodzaju kasz, są kasze zapiekane, dania główne do których wkomponowana jest kasza, bardzo dobre dania, świetna restauracja, pachnące menu i zawsze strasznie dużo ludzi. Chyba w domach niekoniecznie mamy wiele pomysłów na kaszę ale biorąc pod uwagę możliwości kaszy i wykorzystanie jej w potrawach, czas zacząć się motywować właściwie, niekoniecznie rezygnując z hamburgerów :) bo już słyszę, że kogoś u mnie boliiii...
Pasztet warzywno mięsny z kaszą jaglaną
mojego przepisu

Składniki: na keksówkę                                                                    
  • około 400 g mięsa wieprzowego
  • 2 duże ugotowane marchwie                                                            
  • 1ugotowana pietruszka
  • 1/2 ugotowanego selera
  • 1 duża cebula
  • 1 czerwona papryka
  • 1 papryczka chili
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 jajko
  • sól i pieprz do smaku
  • majeranek opcjonalnie
  • oliwa
  • kilka listków laurowych na wierzch

Przygotowanie:
Cebulę oraz czosnek obrać, pokroić w kostkę i udusić na patelni z dodatkiem 2-3 łyżek oliwy. Gotować do czasu aż będą szkliste. Mięso, ugotowaną marchew, czerwoną paprykę, papryczkę chili,  czosnek i cebulę zmielić  w maszynce do mięsa. Wymieszać z jajkiem, dodać ugotowaną kaszę jaglaną i doprawić do smaku solą, pieprzem i majerankiem. Nałożyć masę mięsną do foremki, na wierzchu ułożyć kilka listków laurowych i piec 1,5 godziny w temperaturze 180 stopni.
Ostudzić a następnie można zacząć kroić.
Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. bardzo apetyczny pasztet, ja zdecydowanie za mało kaszy jem:(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety też i ciągle marzę by to zmienić i mi nie wychodzi :)

      Usuń
  2. Ja bardzo lubię kaszę jaglaną i chętnie bym takiego pasztetu spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie bym cię poczęstowała gdybyś była bliżej..i bliżej :)

      Usuń
  3. Powiem tak: wybrałabym kromkę chleba domowego wypieku z tym pasztetem niż kromkę chleba z moją ulubioną nutelką. To coś znaczy !!! :D


    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to się cieszę straszliwie, że dokonałaś takiego wyboru :)to coś znaczy!!!

      Usuń
  4. niestety nie przyjmę do konkursu przepisów w których jest marka konkurencyjna Sante. Takie są postanowienia regulaminu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie się piecze :)) pachnie niesamowicie. Malwina

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji