21.11.12

Na obiad dzis naleśniki...z pieczarkami i orzechową nutą

Dziś na obiad naleśniki...proste, szybkie, pyszne..., które uwielbiamy, jadamy na ciepło i zimno, z ketchupem lub bez :) To taka super sprawa gdy nie chce mi się gotować, wymyślać i takie tam..

Naleśniki z pieczarkami
przepis własny

Składniki: na ciasto naleśnikowe
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki wody
  • 2 jaja
  • 1-2 szklanek mąki
  • 1 łyżka oleju
  • 1 szczypta soli
Składniki: na farsz
  • 500g pieczarek
  • 2 cebule
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 pęczek zielonej pietruszki
  • 1 łyżka oliwy + 1 łyżka masła 
  • sól, pieprz do smaku
  • odrobina chili
Składniki: na panierkę
  • 1 jajko
  • bułka tarta
  • garść orzechów włoskich rozdrobnionych w malakserze na mąkę
Przygotowanie:
Wszystkie składniki na ciasto mieszamy razem ewentualnie regulując konsystencje - nie może być zbyt gęsta ale też nie za rzadka. Pierwszy naleśnik smażyłam na odrobinie oleju, kolejne już na suchej patelni. Usmażone naleśniki odstawiłam do ostygnięcia.
Pieczarki pokroiłam na cienkie plastry, cebulę posiekałam i zeszkliłam na oliwie wraz z czosnkiem, dodałam następnie masło, wrzuciłam pieczarki i smażyłam do miękkości. Doprawiłam solą, pieprzem oraz chili, dodałam pokrojoną zieloną pietruszkę i nakładałam na każdy naleśnik, który zawinęłam w taki sam sposób jak zawijamy gołąbka czyli oba boki do środka i zwinięcie w rulon. Tak zwinięty naleśnik obtaczać w jajku oraz mieszance bułki i orzechów i smażyć na rozgrzanym oleju do zrumienienia.
Podawać na ciepło lub zimno, według uznania.
Smacznego :)

23 komentarze:

  1. ja do takich dodaję jeszcze ser, bardzo je uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja właśnie nigdy nie dodawałam, może następnym razem :)

      Usuń
  2. Ciekawy pomysł z tą orzechową panierką :) I również polecam dodanie sera.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te naleśniki będą też bardzo dobre jako krokiety na szybko do barszczyku. Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. dlaczegóż to nie pochwaliłaś się wcześniej? wpadłabym na obiadek xd
    po szkole, jak znalazł!
    żartuję.. ale na poważnie, pysznie :] moja Babcia robi najlepsze.
    ale te orzechy mnie mega intrygują.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to trzeba było bez zapowiedzi wlecieć po szkole :)z orzechami ma fajną nutkę :)

      Usuń
  5. Zachwycam się Twoimi zdjęciami, a i potrawami, bo tak wiele jest w moich smakach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, miłe to jest bardzo gdy ktoś tak pisze! proszę spróbuj jakiegoś przepisu :)

      Usuń
  6. pyszne zdjęcia!
    przy okazji nominowałam Cie i zapraszam do zabawy http://mojkulinarnypamietnik.blogspot.com/2012/11/nominacja-do-liebster-blog-award-2012.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie pyszne! Całe wieki takich nie jadłam - więc wpraszam się do Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nalesniki to ja moge zawsze i wszedzie. I w stanowczo za duzych ilosciach :) Dawaj nalesnika! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowicie się prezentują:-) I ta orzechowa panierka, pycha:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też uwielbiam naleśniki z ketchupem, nareszcie nie jestem sama:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach ..gdyby moje naleśniki wychodziły tak piękne jak Twoje to zapewne robiłabym je częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana wyglądają normalnie, kwestia ułożenia do zdjęcia:)

      Usuń
  12. I was searching some blogs to read on google and found this blog post page. I must say it is very informative as well as interesting. Thanks to the author of this post/page for writing such wonderful lines. Feel free to visit my website; 안전놀이터

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji