12.11.12

Makaron fusilli w sosie śmietanowo pieczarkowym

Od dłuższego czasu chodzą za nami wszelkiego rodzaju makarony, każdy ma ochotę na inny i gdyby tak faktycznie się uprzeć to można by rzeczywiście tydzień zajadać się makaronowymi daniami.
Kto ich nie lubi? są proste, szybkie w wykonaniu, przy tym dość tanie i nie wymagają biegania po sklepach za składnikami niedostępnymi bo zwykle można przyrządzić danie z makaronu z  tym co mamy akurat pod ręką. Ten makaron dedykuję Weronice, która ciągle musi się prosić o zwyczajne dania w mojej kuchni np ostatnio doprosiła się pomidorowej zaznaczając, że mam ugotować tradycyjną, zwykłą, najlepszą taką jak ona lubi bez dodatku dyni :) więc specjalnie dla niej, dla mojej córki ugotowałam tradycyjną zupę z makaronem a dziś makaron fusilli, najlepszy na świecie, pachnący dla niej...dla Weroniki :)
Makaron fusilli w sosie śmietanowo pieczarkowym
mojego przepisu

Składniki: na 4 porcje
  • 300g makaronu fusilli 
  • 700g świeżych pieczarek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 średnia cebula
  • 250ml śmietanki kremówki
  • 1/2 szklanki bulionu ( użyłam rosołu )
  • pęczek pietruszki
  • 2 łyżki parmezanu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek + łyżka masła
  • sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Na patelni rozgrzać oliwę, dodać masło. Pokroić na drobno cebulę oraz czosnek, wrzucić na patelnię i na malutkim ogniu podsmażać 5 minut. Cebula nie ma być spieczona. Dodać pieczarki pokrojone w plasterki i smażyć aż zaczną się kurczyć, podlać bulionem, doprawić solą i pieprzem, dodać śmietankę i dusić przez 10 minut aż sos odparuje.  Ugotowany makaron przełożyć na patelnie z sosem, wymieszać, dodać posiekaną pietruszkę, jeszcze raz wymieszać i  wyłożyć na talerze posypując wierzch parmezanem. Podawać od razu.
Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. pieczarki w śmietanie <3
    ten kto wymyślił to połączenie powinien zostać nazwany cudotwórcą!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham makaronu, a twój prezentuje się wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki makron to ja mogłabym jeść codziennie! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam taki makaronik, już dawno nie robiłam bo ja też ciaglę eksperymenty jak już dorwę się do gotowania:)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji