13.9.12

Bakłażan w roli głównej w połączeniu z dynią i pomidorami

Bakłażan w mojej kuchni pojawił się całkiem niedawno, był moment że nie potrafiłam go przygotować więc był twardy i niezjadliwy. Doszłam do wprawy i dziś się nim zachwycam chociaż w wersji tureckiej mógłby być bardziej light- jak dla mnie zbyt dużo tłuszczu ale nadal po niego sięgam! :) ma  niesamowity smak! Ponieważ jest afrodyzjakiem postanowiłam jadać go częściej - jadam go wraz z córką więc nie wiem jaki może być efekt! Moja wersja jest dietetyczna...lekko skropiona oliwą z oliwek i faszerowana pomidorami w połączeniu z dynią i czosnkiem. Było pysznie!!!

Bakłażan faszerowany pomidorami i dynią
przepis własny

Składniki: na 2 osoby
  • 5 pomidorów
  • 1 bakłażan
  • 1 cebulka
  • 2 ząbki czosnku
  • 150g pieczonej dyni
  • łyżka natki pietruszki
  • kilka listków świeżej bazylii
  • sól, pieprz do smaku
  • 1 łyżka octu balsamicznego (użyłam gruszkowego)
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 2 łyżki oliwy z oliwek + do spryskania bakłażana
  • parmezan na wierzch ( opcjonalnie )
 Bakłażana przekroić wzdłuż, naciąć w kratkę środek, oprószyć solą i odstawić na 30 minut ( powinien puścić sok )
Pomidory sparzyć, obrać i pokroić nierównomiernie. W garnku rozgrzać 2 łyżki oliwy, wrzucić pokrojoną na drobno cebulkę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Gdy cebula się zeszkli dodać pomidory i wysmażać tak długo aż odparuje prawie cały sok. Doprawić curry, solą i pieprzem do smaku, dodać natkę pietruszki i odstawić.
Bakłażana spryskać oliwą z oliwek i piec w piekarniku wraz z dynią aż oba warzywa zmiękną.
Z bakłażana wydrążyć środek, który należy pokroić lub rozgnieść widelcem i dodać do pulpy pomidorowej. Dynię pokroić w kostkę i również umieścić ją w garnku z sosem. Wszystkie składniki dobrze wymieszać, nałożyć do środków bakłażana, oprószyć parmezanem i zapiec jeszcze przez 5-10 minut. Ozdobić listkami bazylii, podawać na ciepło lub zimno ( w obu wersjach pyszne ) Można dodatkowo posypać parmezanem po wyciągnięciu z pieca - ja dodałam :)

19 komentarzy:

  1. ale pysznie wyglądają ! i ten parmezan mmm marzenie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. marzenia się spełniają a to bardzo szybka potrawa:) polecam!

      Usuń
  2. Przepiękne zdjęcie i fantastyczny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z dynią to jeszcze nie jadałam bakłażana, ale sokro mam go tak dużo ...:D

    pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. Łooo! Bakłażan w takiej formie to dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  5. Alez cudne zdjecie! Az mi slinka pociekla... A polaczenie baklazana z dynia szalenie interesujace.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Maggi :*) polecam wypróbować, połączenie trafne!

      Usuń
  6. Super- dużo warzywek w jednym : ) Czyli dużo witamin. Czyli w sam raz na jesień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie tylko na jesień :) dynia może i jesień przypomina ale ogólnie danie lekkie także i na lato dobre!

      Usuń
  7. och jaki smakowity ten bakłażan, tyle kolorów, bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda przepysznie ;) aż zgłodniałam... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Baardzo apetycznie wygląda... Chętnie wypróbuję Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  10. musze ten przepis wybrobować, wyglada przepysznie, pozdrawiam:) Gabi

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji