4.8.12

Migdałowe ciasto z rabarbarem i porzeczką w WeekendowejCukierni # 7

To ciasto to niebo w gębie! robiłam je już po raz trzeci. Za pierwszym razem skorzystałam z okrągłej tortowej blaszki, ciasto urosło obłędnie wysokie i według mnie straciło na smaku ponieważ stało się suche (trzeba było je długo wypiekać). Kolejnym razem robiłam w płaskiej blasze, nieco większej i wyszło idealne! Tak na prawdę to ciasto jest tak mocno migdałowe, że nie trzeba mu żadnych owoców by rozkoszować się jego smakiem, wystarczy zasypać wierzch migdałami i wstawić do pieca a po upieczeniu obsypać obficie cukrem pudrem. Można je zrobić w chwilę, można je uznać, za ciasto błyskawiczne takie dla hasła "goście idą" i można je przygotowywać z wieloma różnymi owocami- z malinami jest pyszne! polecam :) Zapraszam Wszystkich również do wspólnego pieczenia, tym razem gospodynią jest Panna Malwina z bloga Filozofia smaku która właśnie wygrzebała przepis autorski Bei...Zapraszam Wszystkich do akcji!!! do końca sierpnia macie jeszcze czas:) Na tej stronie odbywają się wszystkie akcje Weekendowej Cukierni- klik
Migdałowe ciasto z rabarbarem 
Składniki: na tortownicę o średnicy 22 cm
  • ok. 250-300 g rabarbaru (dodałam czerwoną porzeczkę i odrobinę czarnej)
  • 160 g mąki
  • 60 g drobno zmielonych migdałów (dałam jeszcze raz tyle)
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 80 g miękkiego masła
  • 150 g cukru
  • 2 małe jajka
  • 100 ml jogurtu
  • 1,5 łyżki amaretto ( użyłam Bacardi )
  • otarta skórka z 1 cytryny
  • 1/2 dużego startego ziarenka tonki (lub nasionka z 1 laski wanilii / cukier waniliowy)

uwaga : wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową!
dodatkowo : 40 g drobno zmielonych migdałów do posypania ciasta, 2-3 łyżki cukru trzcinowego wymieszanego z odrobiną startej tonki lub cynamonu (lub cukru waniliowego)
opcjonalnie : płatki migdałowe do posypania lub kruszonka migdałowa (można przygotować ją również na bazie oliwy / oleju, szczegóły pod koniec przepisu)
Piekarnik rozgrzać do 180°.
Rabarbar umyć, osuszyć i pokroić.
Mąkę wymieszać z migdałami, sodą i proszkiem. Masło utrzeć /zmiksować z cukrem i jednym jajkiem na gładką masę, a następnie dodać drugie jajko i dalej miksować, aż masa będzie jednolita. Stale miksując (na wolnych obrotach) dodać otartą skórkę z cytryny, stratą tonkę / wanilię i amaretto, a następnie dodawać na przemian mąkę i jogurt (1/3 jogurtu, 1/3 mąki itd., zaczynając od jogurtu i kończąc na mące). Uwaga : nie miksujemy ciasta zbyt długo już po dodaniu mąki, a tylko do połączenia składników.
Przełożyć ciasto do natłuszczonej i lekko wysypanej mąką tortownicy, posypać je pozostałymi zmielonymi migdałami (wchłoną one nadmiar puszczanego przez rabarbar soku), na wierzch nałożyć pokrojony rabarbar i lekko ‘wgnieść’ go dłonią w ciasto; posypać cukrem i / lub płatkami migdałowymi / kruszonką. Piec ok. 55 minut (lub do suchego patyczka). Pozostawić na kilka minut w foremce, a następnie wystudzić na kratce.

 Dodaję do akcji:

22 komentarze:

  1. upiekłam dzisiaj :) z jabłkami pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda świetnie i pewnie równie genialnie smakuje :) Szkoda tylko, że rabarbar się skończył, przynajmniej u mnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie wciąż jest :)a ciasto pyszne, możesz zrobić np z malinami- jest obłędne!

      Usuń
  3. Piękne ciasto!
    Lekkie i takie typowo letnie.
    Wspaniała oprawa zachęca do częstowania się...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pięknie i te migdały na wierzchu! nie wątpię, że jest przepyszne! też będę robić w tym tygodniu tylko że z morelami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja podziwiam Cię za te walki ze słodkościami w WC. Ja omijam jakoś ciągle, ale muszę zacząć poważnie traktować wyeliminowanie słodyczy. Boje się wiec piec.
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    tofkotwory Para w kuchni. Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
  6. a co Ty 100kg ważysz, że musisz omijać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę ponad połowę z tego, ale niestety wzrost karli, więc...

      Usuń
    2. Ty sobie za bardzo bierzesz do serca te kilogramy! Jak powiedział pewien Włoch Gino D'ACapmpo "pamiętajcie dziewczyny..mężczyźni nie lubią skóry i kości" więc tofka...zrób ciasto i zjedz choć kawałeczek!!

      Usuń
  7. Z porzeczkami musi wspaniale smakować :) niestety u mnie już się skończyły, ale chyba spróbuję wersji z malinami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. malinowe robiłam, jest wyśmienite...w ogóle to ciasto jest pyszne bo jest puszyste, lekkie i mokre:)

      Usuń
  8. Malgosiu, ciesze sie niezmiernie, ze ciasto nadal smakuje! Przyznaje, ze i u nas jest na liscie tych ulubionych :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    PS. I przepraszam, ale odpisze dopiero w ten weekend :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi:) dziś robiłam koleją porcję ze śliwkami i czarną porzeczką!

      Usuń
  9. Oj te ciasta:D tak kusza.. ,że żal nie spróbować!
    Pyszne zdjęcie<3
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji