12.8.12

Ciasto otrębowe z renklodami i czarną porzeczką


Ciasto otrębowe z renklodami i czarną porzeczką
przepis własny
 
Składniki:
  • 14szt  średniej wielkości śliwek renklod
  • 1/2 szklanki czarnej porzeczki
  • 130 g mąki tortowej
  • 1/2 szklanki otrębów pszennych
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100g miękkiego masła
  • 150 g cukru
  • 2 małe jajka
  • 100 ml jogurtu
Przygotowanie:Piekarnik rozgrzać do 160°.
Renklody oraz porzeczki umyć, oczyścić z pestek,.
Mąkę wraz z otrębami wymieszać z  sodą i proszkiem. Masło utrzeć  z cukrem i jajami na gładką masę. Stale miksując dodawać na przemian mąkę i jogurt. Przełożyć ciasto do natłuszczonej i lekko wysypanej mąką tortownicy, ułożyć śliwki i posypać wolne miejsca porzeczkami. Można posypać migdałami ( ja użyłam blanszowanych połówek ) Piec ok. 30 minut. Ostudzić i posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. My również ostatnio wszędzie dodajemy otreby ;-) Przepis zapisany! pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tyle porzeczek czarnych przetworzyłam, szkoda że nie zostawiłam troszkę na to pyszne ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to jak przetworzyłaś to bardzo dobrze...wykorzystasz później!

      Usuń
  3. Wygląda pysznie a do tego samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. samo zdrowie powiadasz? chyba się przerzucę na mąkę żytnią jeszcze :)

      Usuń
  4. Bosko wyglada, no i jest dosc zdrowe (jak na ciasto ;)) - podoba mi sie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji