3.7.12

Błyskawiczny desernik z czarnej porzeczki

Ciocia poczęstowała mnie krzaczkiem czarnej porzeczki więc trzeba było zadziałać w kuchni.
W sklepie spadł na mnie kartonik z malakserem więc go kupiłam- oby nie często zdarzały mi się takie przypadki bo zbankrutuję! Jakiś czas temu kupiłam fajowe foremki więc nastąpił czas na przetestowanie ich. Pierwsza myśl Rafała to kremówka z porzeczkami...ale kremówka z porzeczkami? niee! i powstał błyskawiczny deser na bazie co prawda śmietany ale za to pyszny, lekko kwaskowy- tak jak lubię i delikatny bo piankowy. Co prawda po sesji zdjęciowej z wykorzystaniem statywu do którego muszę się przyzwyczaić i nauczyć z niego odpowiednio korzystać, mój desernik zupełnie w tych upałach oklapł- jak naleśnik! ale i tak był pyszny! ciekawe czy wystarczy mi wytrwałości bo współpraca ze statywem wczoraj i dziś strasznie mnie zmęczyła! Zdjęcia wychodzą bardzo wyraźne ale ustawienie całości przechodzi moje możliwości. Jak Wy to robicie, że się nie męczycie? hihi

Błyskawiczny desernik z czarną porzeczką
mojego przepisu

Składniki: na 3 foremki
  • 250 ml śmietanki kremówki 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • szklanka czarnej porzeczki
  • 2 łyżeczki żelatyny + 3 łyżki wody *
  • 2 łyżki greckiego jogurtu naturalnego
Przygotowanie:
Śmietankę kremówkę ubić na sztywno, dodając cukier prawie na końcu. Malakserem zmiksować porzeczki, dodać je do ubitej śmietany i zmiksować ponownie by powstała lekka pianka.
Żelatynę rozpuścić w 3 łyżkach gorącej wody, ostudzić i dodać do miksowanego deseru.
Masę przełożyć do plastikowych foremek i wstawić na noc do lodówki. Po wyciągnięciu należy otworzyć górną pokrywkę i popchnąć łyżeczką piankę prosto na talerzyk. Polać greckim jogurtem, udekorować gałązką czarnej porzeczki i podawać od razu.

* Proponuję dodać 3 łyżeczki żelatyny lub jeśli wykonacie jak w przepisie, dodajcie jedno ubite na sztywno białko. Wtedy nie będzie problemu z topliwością deseru.
Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Deser fantastyczny!
    Pięknie się prezentuje.
    A ja uwielbiam czarne porzeczki.

    P.s.Niedawno w sklepie Rosenthala niechcący strąciłam talerzyk.Pani powiedziała - ,nie szkodzi.To nasza wina,że tak niefortunnie je ustawiliśmy.".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ściągałam ten kartonik ale myślałam, że jest nieco większy i nie zdążyłam jak nabił mi siniaka:) a porzeczki pyszne, uwielbiam...

      Usuń
  2. I ja lubie czarne porzeczki. Za ich ciekawy smak. Taki desernik chetnie bym teraz zjadla :) Co do stytywu...ja nie uzywam. Reka czasami sie trzesie dlatego jak robie zdjecia (jest ich czasami okolo 40-50) to wybieram pozniej te najlepsze :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja z ręki robię 3 zdjęcia:) ale zachciało się babie statywu to i go ma:))

      Usuń
  3. fajnie wyszło: taka porzeczkowa panna cotta:) musiało być pyszne:) Tylko jak "błyskawiczny" skoro trzeba na niego czekać aż całą noc? ;P ty chyba lubisz tortury:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a Ty Goha jak zwykle dowalasz do pieca! błyskawiczny bo szybko się go robi, bez pieczenia itd a to że czekasz całą noc to już tylko Twój wybór...możesz włożyć do zamrażalnika to będzie w pół godziny:)obecnie katuje się tym pieprzonym statywem...niby miało być prościej a tu proszę!

      Usuń
    2. a to co innego, widzisz:) tak na to nie spojrzałam:) dla mnie błyskawiczne, to 20 minut z przygotowaniem i zjedzeniem podwójnej porcji:) taki ze mnie łasuch:P

      Usuń
    3. oj goha goha...Ty to byś chciała w 5 minut!

      Usuń
  4. Co ja bym dała, by i mnie ktoś obdarował porzeczką;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja Droga, ja zawsze mam problem ze zdjęciami. Nie mam wyczucia przestrzeni, kompozycji. Masakra. Mnie to głównie zdjęcia wychodzą fuksem. Chop to co innego.

    A za smakiem czarnych porzeczek nie przepadam, więc u mnie z nich głównie powstaje wino.
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja właśnie uwielbiam czarne! szczególnie konfiturę..mniam!gdybyś zobaczyła ten rozlazły desernik po sesji zdjęciowej to nie uwierzyłabyś, że to ten sam haha

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji