23.6.12

Placek z truskawkami posypany pistacjami

Placek z truskawkami posypany pistacjami
Autor Bayaderka

składniki na mala kwadratowa foremkę, tj. ok. 9-10 kawałków

ok.280 g truskawek, umytych, oszypułkowanych, można je przekroić na pól
130 g cukru
20 g cukru waniliowego
90 ml gęstej kwaśnej śmietany
40 ml mleka
3 duże jajka
140 g masła
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia (pominęłam)
1/3 łyzeczkż sody oczyszczonej
ok. 240-250 g maki pszennej
2-3 łyżki platkół migdałowych albo więcej (zamieniłam na pistacje)
niewielka szczypta soli, opcjonalnie


Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni Celsjusza.
Masło ucieramy do puszystości, stopniowo dodając cukier i cukier waniliowy. Ucieramy bardzo dokladnie, okolo 6 minut. Wbijamy po jednym jajku, nadal ucierając. Jeżeli masa się zwarzy, dodajemy jedna lyzke maki, ucieramy.
Make przesiewamy z proszkiem i soda, dodajemy sol (opcjonalnie).
Do masy maslanej wsypujemy make, wlewamy smietane i mleko i mieszamy skladniki widelcem do polaczenia. Masa powinna byc nieco gesta. Wykladamy nia na forme wylozona papierem do pieczenia albo
natluszczona maslem i wyrownujemy wierzch ciasta szpatulka. Na wierzchu rozkladamy truskawki. Posypujemy je platkami migdalowymi.
Pieczemy okolo 40 minut do tzw. suchego patyczka. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

17 komentarzy:

  1. Pistacje Z truskawkami... Dla mnie bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny!
    Poza tym truskawki i pistacje...
    I czegóż chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten placek jest po prostu wyśmienity! dawno takiego nie jadłam!

      Usuń
  3. wygląda smaczniutko:) super połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie placki sprawdzają się na każdą okazję. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to przepis Bayaderki- ona zawsze robi szybkie i proste przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Malgosiu, ciesze sie ze smakowal i dziekuje za wykorzystanie przepisu :-) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Małgosiu! A wiesz, że właśnie postanowiłam, że to będzie pierwsze ciasto, jakie upiekę w nadchodzącym tygodniu?!
    Już się nie mogę doczekać jutra:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma za co Aguś a placek był pyszny! robiłam też z jagodami:))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji