7.6.12

Pierożki z truskawkami gotowane na parze.

Te pierożki ugotowane zostały na parze ze względu na test papieru do gotowania Saga, który otrzymałam za sprawą portalu Notoobe,pl  za co dziękuję, ponieważ test to kolejny etap, który dał mi możliwość wzięcia udziału  w konkursie z firmą Saga :) Muszę się przyznać, że papier Saga kupowałam nie jeden raz ale jak to ja nie przeczytałam, że służyć on może zarówno do wypieków jak i gotowania.
Test papieru podczas gotowania moich pierożków bardzo dobrze się sprawdził chociażby ze względu na to, że pierożki nie były "wymoczkami" a truskawki pozostały w całości i nie zmieniły koloru na "kompotowe". Zresztą nie trzeba też czekać by wrzucić kolejną partię, nic się w garnku nie przykleja i można zwyczajnie sobie usiaść i poczekać aż dzwoneczek parownika zrobi... drynnnn i tyle, bez nerwów, że coś kipi, że się zlepi, że się rozpadnie! Rewelacyjny sposób na szybkie przygotowanie pierogów, polecam  i zapraszam na pierożki:)





Pierożki z truskawkami gotowane na parze.
Autor: Małgorzata Ziółkowska
Składniki na 40szt
  • 350g mąki tortowej
  • 250ml ciepłej wody
  • 1/2 łyżeczki soli
 Dodatkowo:
  • 1 kg małych truskawek
  • 5łyżek cukru
Przygotowanie:
Wszystkie składniki wyrobić w malakserze do czasu aż ciasto nie będzie przywierać do ścian misy. Następnie wyjąć ciasto na stolnicę oprószoną mąką i podzielić ciasto na osiem równych kawałków. Jeden kawałek rozwałkować, resztę przykryć wilgotną ściereczką by nie wyschły.
Z rozwałkowanego ciasta wykroić koła a na ich srodkach ułożyć po jednej niezbyt dużej świeżej truskawce. Połączyć boki ciasta, uformować pierożek i ułożyć w naczyniu do gotowania na parze wyściełanym wcześniej papierem do gotowania Saga.
Z kolejnymi partiami ciasta postępować jak wyżej aż do wyczerpania. Gotować pierożki 15 minut.
W czasie gotowania się pierożków resztę truskawek przełożyć do garnka, dodać cukier i gotować na wysokim ogniu do momentu zredukowania się płynu. Ugotowane pierożki polewamy słodkim sosem truskawkowym i dekorujemy świeżą truskawką.
Smacznego:)

16 komentarzy:

  1. ja dzisiaj zaczęłam od truskawkowego pierwszego śniadania:) może powinnam kontynuować i zrobić też truskawki na obiad?:) pyszny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, chętnie bym sobie zjadła takie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O mniam mniam :) teraz naszła mnie ochota na knedle!

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. no zdjęcie nie oddało niestety prawdy:) chyba troszkę jest ruszone:(

      Usuń
  5. Urocze!
    A ja się zbieram do knedli z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji