14.5.12

Zupa z białych szparagów

Sezon szparagowy się zaczął i niebawem się zakończy więc trzeba z niego korzystać ile się da!
Moi domownicy nieco znudzili się monotonnością w kuchni i prawie, że nie chcą słyszeć już o szparagach i rabarbarze, jednak nie mają wyboru chyba, że upichcą sobie coś sami:)))
Nie rozumiem jak można nie cieszyć się z ogromnych ilości szparagów na stole! Ja tam pamiętam gdy w Bledzewie u ciotki biegało się z samego rana zebrać wystające szparagi i wcinało się każdego dnia ich stosy tradycyjnie z masełkiem i bułką, były tak pyszne, że nie można było im się oprzeć..ja w każdym razie do dziś nie mogę:)
Zupa z białych szparagów lekko kokosowa
mojego przepisu

Składniki: na 4 miseczki

  • 2 pęczki białych szparagów
  • 1/2 pęczka zielonej pietruszki
  • 3/4 l bulionu z warzyw
  • 1 łyżka masła
  • 1/2 puszki mleka kokosowego
  • 1/4 szklanki śmietanki 12%
  • 1 łyżeczka posiekanego świeżego koperku
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 listek laurowy
Przygotowanie:
Szparagi dokładnie obrać, usunąć zgrubiałe końcówki.
Dolną część szparagów do połowy pokroić i wrzucić do gotującego się bulionu. Resztę odłożyć na później. Do gotującej się zupy dodać listek laurowy, ziele angielskie, mleko kokosowe i świeży koperek.
Wszystko gotujemy na miazgę, następnie miksujemy na krem. Przelewamy krem do garnka, dokładamy resztę pozostawionych szparagów i gotujemy na wolnym ogniu jeszcze przez 10 minut. Wyłączamy gaz, dodajemy śmietanę i masło. Podajemy zupe udekorowaną zieloną pietruszką.
Smacznego!
Dodaję do akcji:

12 komentarzy:

  1. mmm szparagi i mleko kokosowe brzmia pysznie - zapisuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale się prezentuje ta zupa!

    W mojej kuchni również sezon szparagowy w pełni.
    Dzisiaj jedliśmy krem z białych szparagów.
    Idealnie się zgrałyśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie w tym szparagowym sezonie:)

      Usuń
  3. ohhh, jak ona kremowo wygląda! *___* głupio przyznać, ale do tej pory nie próbowałam białych szparagów. tfu, co ja piszę - nie próbowałam szparagów w ogóle! ;O

    czas to zmienić! może właśnie w takiej wyśmienitej zupce...? ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o kochana popraw się! bo szparagi się pogniewają i będziesz jadła te pierwsze z łykiem hehe

      Usuń
  4. Lekko kokosowa bardzo mnie fascynuje! Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. intryguje mnie dodatek kokosu do szparagów:) to musiało byc pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji